fredag 7 maj 2010

Assignment 2

Först kände jag att uppgiften var svår att greppa. Inte svår att greppa på det sättet att det är svårt att förstå utan, att det kan bli väldigt mycket. Samtidigt kändes det som att det inte blir så mycket nog så att jag skulle kunna formulera det i 8 sidor. Det kändes då som att man var tvungen att ordbajsa för att nå dit.

Efter ett tag under arbetet så kom saker och ting naturligt till en, och diskussionerna fick kontext. Jag kunde ersätta ordbajseriet med värdefull information. Information som jag hade tagit in från sidor, blackboard och samt egna erfarenheter och perspektiv.

Under arbetet fick jag verkligen en syn över hur gränslöst sociala nätverk kan vara. Om man vill kan man verkligen få allt man behöver. Och som företager finns det mycket att göra för att utnyttja den stora massan. Om man tänker efter, det finns redan många av sånna grejer som har fått företagen att gå i miljonsvinnst. Communitys och kunna använda det som ett verktyg är långt ifrån utforskat och det finns mycket kvar att utnyttja det, oavsett, privata, företagare eller myndigheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar